Întâmplare cu McDonald's


Întâmplare cu McDonald's

 Astăzi mi s-a întâmplat ceva ciudat. Am mers cu maşina la McDonalds Rahova, la drive-through. O doamnă cu înfăţişăre de mătuşă m-a întâmpinat cu un meniu lângă locul în care se face comanda.

 - Doriţi un mic-dejun...
 - Nu mulţumesc (zic eu obosit de ofertele similare de la ei şi de peste tot)
 - Da dar blah blah blah ....mic-dejun ....blah blah
 - Ştiu exact ce vreau, vreau un McNuggets
 - Blah blah mic dejun blah blah înainte de ora 10 blah blah
 - Nu mulţumesc
 - Bine, vorbiţi cu omul care ia comanda!
 (mă apropii de microfon)
 - Bună ziua, aş dori un McNuggets de 9 cu sus dulce-acrişor
 - Înainte de 10 servim mic dejun
- ???!
 - Nu servim McNuggets înainte de ora 10 ci doar mic-dejun. După ora 10 puteţi comanda McNuggets. Doriţi un mic dejun ?
- NU MULŢUMESC ! Înghit în sec şi demarez uşor demonstrativ.


  Mi se pare o idee foarte proastă această politică. Cel puţin pe mine m-au pierdut ca şi client în cazul în care o menţin. Sper să citească feed-back-ul meu. Sunt sătul să fiu învăţăt ce vreau de fapt. Eu vreau McNuggets, este singurul lucru pe care îl mănânc de la ei. Altceva nu-mi place. Punct.

  Paranteză : mi se pare dezumanizant sistemul de luat comanda în care aceeaşi persoană care ia banii la maşina din faţă, ia comanda prin microfon de la maşina din spate, în paralel. Nu înţeleg cum rezistă oamenii aceia, cred că în câteva săptămâni se internează într-un spital de boli nervoase.

 Atâta multitask-ing nu este realist, a fost gândit de nişte manageri care au pus micro-operaţiile într-o diagramă Gantt şi le-a ieşit lor că pot multiplexa operaţiile cu o singură resursă, dar nu par să fi făcut nici un studiu de ergonomie şi sănătatea muncii. Închei paranteza.


  Am încercat la Spring Time Floreasca dar erau în renovare. Nu mai poţi mânca ceva repede în Bucureştiul ăsta...

 Când plec cu metroul la serviciu mă rezolv cu două ştrudele cu mere. Măcar mărul are ceva minerale, pe lângă grăsimile de rigoare. Nu pot mânca acasă, pur şi simplu nu am poftă de mâncare până nu fac puţină mişcare, chiar şi apăsatul pedalelor de la maşină. Mai sunt şi mofturos, nu mânânc orice...

  Când merg cu maşina (destul de rar) nu pot să cumpăr mâncare din multe locuri. Până la urmă am mers cu maşina până la metrou Aurel Vlaicu şi am cumpărat îndătinatele ştrudele cu mere. A fost un calvar, acolo se lucrează, e noroi, etc.


  Despre menirea fast-foodului de firmă

  Ca să nu fie primul articol de pur blog şi ca să mă leg şi de titlul blogului, zic aşa:

  Menirea fast food-ului brand-uit este să poţi mânca repede, ceva care nu te îmbolnăveşte brusc. Cred că în orice ţară poţi mânca la McDonalds fără să te alegi cu o toxiinfecţie alimentară. În rest ... orice e mult strică, mai ales dacă e făcut să fie gătit foarte repede.

 Pentru cei îngrijoraţi de faptul că mănânc prea multă şaorma şi McDonalds le pot spune că am doar ... 66kg după o cură susţinută de şaorma (fără cartofi e drept).

 Nu am reţeta slăbirii prin fast-food, dar partea asta nu reprezintă o problemă la mine. Nu e o fericire. Cred că Cioran, Nietzsche şi alţii ge genul lor aveau ... intoleranţă la lactoză :)

Efectul grăsimilor asupra vaselor de sânge ... încerc să nu exagerez, am renunţat la cartofii prăjiţi "industrial" de exemplu. O teorie spune că şi dacă renunţi total la colesterol, corpul va începe să-l producă el şi să-şi facă şi provizii. Mi se pare plauzibil.

 Totul cu măsură mică zicea maestrul Gică Petrescu şi a trăit 91 de ani.


"The more I say, the more I know" . Republicarea articolelor este permisă cu citarea autorului



Comentarii

  1. Corneliu8/4/11 11:52

    And theeeen ???
    http://www.youtube.com/watch?v=K7luMp6lb9M

    RăspundețiȘtergere
  2. Madalina Voicu8/4/11 23:07

    =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Alin - vecinul cel rau10/4/11 05:33

    Sunt foarte multe de spus despre acest subiect, insa as vrea sa ma rezum in linii scurte numai la cateva probleme pe care le-am sesizat si eu in decursul timpului.
    I. Alimente ca materie prima.
    In acest context,am "nesansa" sa lucrez intr-o companie care are legatura directa cu majoritatea fast-food- urilor,multe
    restaurante,firme de catering si multe alte unitati de profil alimentar din piata de gen. Spun nesansa deoarece fiind in cunostinta de cauza asupra materiei prime pe care o achizitioneaza toti procesatorii de alimente de tip fast-food,am fost nevoit sa renunt definitiv la micile placeri pe care mi le mai faceam inainte; o shaorma ,un ham, etc.
    Nu cred ca este necesar sa va dau o lista a produselor pe care le folosesc acestia, dar....las sa se inteleaga faptul ca tot ce se foloseste este de cea mai proasta calitate.
    Exista alimente pe care noi nici prin gand nu ne da sa le achizitionam din supermarket; ganditi-va la faptul ca acestea au si ele un client. Logic - daca nu ar exista cererea,nu exista produsul.
    Cocluzia : ne protejam pe cat posibil pentru a nu ingurgita,E-uri,aditivi,coloranti si alte otravuri de gen,in schimb acceptam oferta acestor "binevoitori" de tip fast-food,care ne fac plinul la otrava cu ajutorul celui mai mic si nevinovat produs al lor; o aripioara,un cartofior,un ham,etc. Desigur nu murim pe loc,ne otravesc cu buna stiinta si murim intr-un pat al nostru sau unul de spital - oricum nu mai conteaza - tot crima este. Insa.........criminalul nu poate fi acuzat :):):)
    II
    Politica de marketing agresiv
    Prin definitie si enunt se rezuma numai la a "face discriminari evidente in functie de rasa, sex sau religie" insa dupa parerea mea nu se limiteaza numai la aceste cateva aspecte si o cunoastem foarte bine problema. Ne confruntam aproape zilnic cu ea in majoritatea domeniilor de marketing si mai mult in advertising.
    "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"
    Spun asta deoarece lucrurile sunt facute romaneste. Am sa incerc sa ma si explic. Daca "afara" consumatorul(clientul) reuseste sa fie constrans subtil sa achizitioneze ceva anume, asta se face printr-un stimulent fie el si verbal,vizual sau de orice natura in schimb la noi totul este aplicat la brut pt ca romanul "inghite".
    - Nu vrei mic dejun ? Asteapta mata pana trece de ora 10 ca sa mananci McNuggets
    sau:
    - Doriti si un pahar de vin,o bautura ?
    - Nu domnule,multumesc,sunt cu masina
    - Atunci mergi mata si te plimba cu masina pentru ca noi nu servim mancare fara bautura;
    sau:
    - Doresc un pahar de vin rosu sec
    - Ce apa doriti ?
    - Nu doresc apa.
    - Nu servim vinul fara apa.
    exemplele pot continua la nesfarsit sunt convins ca trecem atat de multi si atat de des prin aceste "romanisme" incat le-am asimilat ca pe ceva normal si nu le mai dam prea mare importanta.
    Alt exemplu de agresivitate in marketing:
    Intr-un supermarket.Cine oare nu a observat ca de multe ori nu mai gasesti produsul dupa care te duceai tinta la raft ? Cauti si cauti si cauti - intre timp mai vezi una-alta, te mai agati de alte produse si in final gasesti si ce cautai dar in alta locatie si poate chiar pe alta pozitie la raft. Intre timp poate mai intrebi si un angajat care ar avea obligatia sa-ti dea informatia corecta asupra locatiei, insa primesti un raspuns evaziv printre dinti sau masele si acela indicandu-ti o ruta foarte ocolitoare in majoritatea cazurilor. Credeti ca este ceva intamplator ? Credeti ca cel care este angajat acolo nu stie ? Credeti ca designul magazinului a fsot schimbat pe criterii estetice ? Nicidecum. Toate sunt gandite in asa fel incat sa alergi cat mai mult,sa vezi cat mai mult si eventual sa si cumperi cat mai mult chiar si ce nu ti-ai propus in lista de cumparaturi.

    Quod erat demonstrandum

    RăspundețiȘtergere
  4. Frustarea ta este descrsisa foart bine in filmul Falling Down http://www.imdb.com/title/tt0106856/

    Ai grija :-)

    Ca o paranteza, exista o replica de marketing care descrie foarte bine libertatea consumatorului ... "TU esti o peraoana independenta si libera sa iti alegi din ce vreau eu sa iti ofer. Este alegerea TA" :-))) ... adica altfel spus odata ce ai intrat pe usa trebuie sa iti vand ceva, nu conteaza ce vrei/doresti tu ... inchid paranteza.

    Am acelasi sentiment cand comand de la ei ... mai ales ca ma grabesc de cele mai multe ori si nu am timp sa zic nu ... nu ... nu ... nu ... nu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Genial filmul ! De asta nu e bine să aibă prea mulți arme.

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca ai observa ca asa e si afara atunci nu ai mai comenta atat. E normal sa poti servi doar mic dejun pana la ora 10, daca vrei nuggets asteapta pana se face 10 si poti cumpara o cutie intreaga. De asta se duce Romania in jos, din cauza acestei mentalitati de genul asta...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Anonim : eu personal vreau nuggets la micul dejun, și am sub 70kg. Altceva nu mănânc de la McDonalds. Mai bine ar face porțiile default mai mici la hamburger decât să facă demonstrația asta de "sănătate" care pentru mine înseamnă să nu mănânc nimic dimineața.

    RăspundețiȘtergere
  8. A și btw, sistemul de comandă în care o persoană, în paralel, ia comanda prin microfon și banii la ghișeu mi se pare dezumanizant, oamenii aceia vor claca psihic.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comentarii?