Comunicarea la RATB
Vorbeam de curand despre civilizatie in care includeam si grija in proiectarea indicatoarelor. Tocmai m-am lovit de curand de un alt contra-exemplu de civilizatie la RATB.
Tramvaiul 32 nu mai circula pana la Piata Unirii, s-a intamplat ceva cu sina de tramvai, exact langa rond. Pana aici nimic deosebit, se mai intampla.
Totusi, sunt deja 6 zile de cand nu mai circula pe la Unirii, si nu a aparut niciun afis care sa informeze calatorii asupra problemei. Cei care ajung prima data acolo asteapta 10-15 min pana isi dau seama ca este ceva in neregula, apoi trebuie sa intrebe in jur ce s-a intamplat, sa afle ca tramvaiul 32 poate fi luat totusi de la urmatoarea statie.
Daca mergi spre Piata Unirii, singura indicatie este un afis "intoarce la Sura Mare" pus in fata tramvaiului. Eu unul am scapat cartonul in prima zi. Afisajul electronic continua sa afiseze "Piata Unirii", ca deh, am dat banii pe afisajul electronic ca sa punem cartoane cand trebuie schimbat ceva.
Mi s-ar parea util chiar sa spuna vatmanul in tramvai cand isi schimba directia. Calatorii mai in varsta mai ales nu au timp sa observe ce scrie pe carton cand tramvaiul se apropie, mai ales ca este singurul tramvai care circula pe acolo. Eu unul am vazut ca cobora multa lume si m-am gandit prima data ca e vreo sarbatoare religioasa la Mitropolie. Noroc ca am auzit pe cineva vorbind.
Ca sa scurtez :
- mi se pare lipsa de respect din partea RATB sa nu afiseze un anunt pentru cei care ajung prima data in statia 32 Unirii. Nu suntem telepati.
- mi se pare lipsa de interes felul in care este anuntata devierea tramvaiului. Nu e suficient ca 80% din calatori sa stie pentru ca au patit-o zilele trecute
- as vrea sa vad si eu un inceput de proces tehnologic la avarie. S-a inconjurat locul cu panouri si apoi nici o miscare de atatea zile. Un termen estimativ de rezolvare nu se poate da ?
Mi se pare o chestiune de civilizatie ca RATB sa comunice calatorilor despre schimbarile care ii afecteaza pe toate canalele disponibile. Un efort mic salveaza o gramada de timp unor oameni care poate sunt deja in intarziere. Sa nu mai vorbim de faptul ca respectivii calatori chiar au platit pentru un serviciu de care nu mai beneficiaza complet, sa-i anunti e un minim gest de respect.
RATB, fii te rog partenerul nostru pentru un transport civilizat !
Republicarea articolelor este permisa cu citarea autorului
nu stiu de ce.. dar nu ma astepam la altceva de la ratb :)
RăspundețiȘtergerein schimb, am vazut la tv ca metrorex a introdus plata prin sms (se trimite sms la un numar cu suprataxa si se primeste in schimb un mms cu un cod de bare);
ideea pare interesanta si poate chiar utila, dar nu stiu cat de practica la momentul asta (mai ales ca nu poti sa folosesti codurile de acces de oriunde - nu sunt cititoare in prea multe statii);
@Ciprian : Eu unul asteptam mai mult, mai ales ca Bucuresti este o capitala europeana.
RăspundețiȘtergereIn ultima perioada constat totusi o imbunatatire a serviciilor de transport, chiar daca asa cum zici si tu mai sunt scapari.
RăspundețiȘtergereps: au pus-o online http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=411 ... probabil, asa cum se intampla mai peste tot, un sefut nu si-a facut meseria.
Online este, dar si dupa ce le-am scris si ne-au si raspuns (cica ar fi anunturi in fiecare statie si au fost rupte de lume... le-am sugerat sa le re-puna...), afisajul electronic al tramvaielor este INCA nefolositm in statie la Unirea tot nu stii ca e deviat traseul si cum (vezi o ditamai groapa acum, iti dai seama ca nu mai vine tramvaiul, dar nu stii ce solutii alternative ai, pe unde vine, ce faci).
RăspundețiȘtergereIn plus, au zapacit fara informare si statia lui 117. La vechea statie nu poate ajunge. O perioada a facut statie pe cealalta parte a refugiului de tramvai decat de obicei (iar neanuntat, lumea statea in vechea statie intrebatoare, iar cand venea masina se prindeau si alergau spre ea - singura speranta fiind deci un sofer rabdator, care sa compenseze minusurile acelui "sefut"). Acum 117 nu poate sa mai ajunga nici acolo, eu nu am reusit sa inteleg unde sa-l astept daca am nevoie de el...
Am un sentiment de a fi in padure fara busola si harta...
Cred ca si o oarecare lipsa de exercitiu a noastra a romanilor in a protesta si a ne apara drepturile, de-o maniera civilizata si rationala (nu murmuratul in tramvai sau injuratul vatmanului) este cauza multor umilinte la care suntem supusi! Dar asta se numeste educatie civica si se castiga in timp.
RăspundețiȘtergereAm trimis si sesizare la RATB, ei pretind ca ar fi afisat in fiecare statie. Daca spuneau ca au afisat la Unirii si cineva a rupt afisul poate as fi crezut.
RăspundețiȘtergereAcum au schimbat chiar jumatate din traseu dar nu au anuntat ca poti lua masina 632 ca alternativa, sotia a sesizat si protectia consumatorului.
Partea proasta e ca in Romania inca esti privit ca un ciudat cand protestezi de o maniera civilizata, pana si unii de la OPC se uita cateodata la tine ca la un nebun ...
RăspundețiȘtergere