Geanta de călătorie


Geanta de călătorie
- etapa nr. 2 din concurs Superblogs -
probă sponsorizată de *removed*


  Nu-mi place să călătoresc. Este obositor, stresant și chiar periculos. Dar uneori este necesar.


 Mai ales dacă îți par stresante călătoriile, este necesar să le pregătești din timp pentru a reduce măcar stresul care este controlabil. Eu folosesc o listă de călătorie unde am adunat cam tot ce mi-a trebuit vreodată într-o călătorie. Parcurg fiecare item și îl tai de pe listă când l-am pus în bagaje sau dacă decid că nu îmi folosește. Astfel evit să pierd din vedere ceva care ar fi foarte util (gen șosete).

  Mai ales dacă mergi cu avionul, gențile de călătorie trebuie alese cu grijă. În funcție de compania aeriană există anumite limite de număr de genți, greutate și dimensiune. Bagajul de mână în special este limitat ca dimensiuni; pe de altă parte este bagajul cu care rămâi dacă ți se pierd bagajele de cală, deci ar fi bine să ai acolo cât mai multe lucruri de strictă necesitate.

 O geantă de mână care încape perfect în compartimentul de deasupra scaunului din majoritatea avioanelor este ideală. Trebuie să fie rezistentă și ușor de cărat, eventual să aibe și baretă de umăr. Mai multe buzunare/compartimente sunt de dorit, ajută la a găsi ce ai nevoie fără să răscolești toată geanta.

  Trolerul merge la cală, deci este foarte important să fie rezistent. Dacă ați văzut vreodată cum se aruncă bagajele din avion în mașina care le cară (chiar și în Paris) veți dori să aveți un troler foarte rezistent. Din același motiv aș alege un troler nu foarte scump, ca să nu plâng dacă îl găsesc zgâriat sau pătat. Pe de altă parte nu poți lua un troler "de unică folosință", pentru că riști să se strice la jumătatea călătoriei. Roțile, de exemplu, se strică foarte ușor la un troler. De asemenea fermoarele trebuie verificate să fie solide: geanta de călătorie este mereu încărcată la maxim, fermoarul poate ceda când este manevrat de câtre "atenții" lucrători ai liniilor aeriene.

  Nu este necesar un sistem cu cheie/cod la gențile care merg la cală. Se pare că, prin sondaj, bagajele de cală sunt deschise pentru control vamal sau de securitate, iar cele care au "lăcățel" sunt forțate. În SUA măcar ți se lasă un bilețel în care îți spun că ai fost "cotrobăit".

  Ca să ating mai bine tema concursului (deh, sponsorul!), o să zic ceva și despre trolerele *removed*. N-am testat și nici nu am văzut în realitate produsul, dar nu arată rău în poză. Îmi place designul sobru, dar elegant, iar prețul este decent. Am citit că au fost cumpărați de Samsonite, deci probabil au și o calitate destul de bună.



Dacă v-a plăcut articolul, daţi vă rog un share :

Comentarii

  1. Cum fac, că tot mă lungesc peste limita de 600 cuvinte. Iată secvențe care au fost tăiate la montaj:

    "Ce vreau să spun cu pericolul... Să călătorești este clar mai periculos decât să stai acasă. Dincolo de accidentele grave, poți avea tot felul de neplăceri neprevăzute, precum să rămâi în pană cu mașina, să se anuleze cursa de întoarcere și să rămâi blocat în vreun aeroport, să îți piardă bagajele ...

    Apropos de accidente grave. Pentru cineva care nu agreează călătoriile am călătorit destul de mult, inclusiv cu avionul, și am studiat puțin problema. Statistica spune că dacă ai de mers un număr mare de kilometrii, este mai sigur să mergi cu avionul decât cu mașina, pentru că numărul de decese la suta de kilometri este mai mic. Deci ai mai multe șanse să ajungi viu la Amsterdam cu avionul decât cu mașina. Și totuși mulți oameni se tem de avion (nu e cazul meu). Acei oameni au și ei dreptate într-un fel, riscul per oră de călătorie este mai mare la avion decât la mașină, doar că mașina trebuie să meargă mult mai multe ore pentru același număr de kilometrii, ceea ce face riscul per kilometru mai mare la mașină.
    "

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comentarii?