Nu cumparati de la Altex

Nu cumparati de la Altex !

Acesta este protestul meu impotriva Altex, ca urmare a unui incident petrecut recent.

Pe scurt, Altex a refuzat sa ofere garantie la un gadget cumparat de la ei, care s-a dovedit a fi crapat destul de rau. Ca argument al faptului ca nu l-am fortat in nici un fel, le-am aratat ca unul din cele doua produse identice prezentate in stand avea o crapatura similara fiind sigilat.

Din fericire paguba nu a fost mare de data asta, dar ce se intampla daca cumparam ceva mai scump ? Nu mi se pare normal si etic ca o firma sa puna in vanzare produse cu defecte de fabricatie si sa nu isi asume nici o raspundere pentru ele. Intr-o zi o firma ar putea sa vanda stocul de rebuturi ambalate frumos, iar cei care nu observa pe loc ... ghinion.


Detalii

Am cumparat produsul de la Altex Liberty Center in data de 12/02/2010. M-am prezentat cu bonul in data de 16/02/2010 in jurul orei 19. Probabil as fi ajuns mai repede daca l-as fi scos din cutie imediat dupa cumparare. Produsul era o mica lampa USB pentru laptop marca "Tuadia", importat de "Prolad SRL". Nu ma asteptam sa tina o viata, dar nici sa fie deja spart, cu suportul flexibil inutilizabil.


Cum s-au desfasurat ostilitatile

Doamna de la casierie m-a trimis la "baiatul de la stand". Baiatul de la stand m-a luat cu "daca veneati in 48ore...", apoi cu "ne certam pentru 15RON?". I-am spus politicos ca daca nu inseamna nimic 15RON sa imi dea el acei bani. L-am intrebat daca produsul are garantie si mi-a spus ca are 6luni.

A mers spre depozit si a verificat cu alt barbat, apoi a venit explicandu-mi ca pe bon scrie ca nu acopera defecte aparute in urma proastei utilizari. I-am aratat din nou aparatul sigilat care era spart de asemenea.

Fiind o paguba nu foarte mare, am plecat comunicandu-i ca voi scrie un articol. Am mai comunicat si casierei inca o data ca produsul a fost spart iar persoana de la stand a refuzat sa mi-l schimbe. Ea a schitat un ridicat din umeri iar eu am plecat.

Am ramas cu un gust usor amar si cu dorinta sa fac ceva impotriva unor astfel de practici. Si ce poate fi mai meritat decat a comunica si altora experienta mea si a ii indemna sa nu cumpere de la Altex, pentru ca risca sa cumpere produse defecte si fara nici o garantie ?


Incheiere

Comerciantii romani nu au inteles inca ca un client multumit aduce 10 alti clienti, iar un client nemultumit sperie 100. Este una dintre materiile la care societate romaneasca este inca corigenta.

Cei mai buni comercianti din Romania sunt ... cetateni de alta nationalitate, de exemplu turci. Sunt vanzatori care te fac sa te simti realmente bine si sa revi la magazinul lor, chiar daca ai anumite probleme.

De exemplu am cumparat de la un mic magazin de gadgeturi din pasajul metrou de la iesirea spre Hanul lui Manuc. Am cumparat prima data un hub USB care s-a dovedit a fi de viteza mica (USB 1.1). Am mai cumparat altul si am cerut explicit sa fie de mare viteza (USB 2.0), dar s-a dovedit a functiona tot la viteza de USB 1.1. M-am dus cu ambele inapoi. La primul deja nu mai aveam ambalajul si scrisesm pe el cu markerul. Vanzatorul mi le-a schimbat cu alt produs cu pret echivalent, insistand sa imi dea si restul pe care intentionam sa il las. Bineinteles ca acolo nu ma feresc sa revin.

Ce putem face pentru imbunatatirea serviciilor magazinelor ? In primul rand sa spunem ce experiente pozitive si negative avem si sa boicotam magazinele care fac probleme. Astfel, pana la urma, comerciantii vor realizeza ca este mai profitabil pentru ei sa ofere servicii de calitate.

Pentru pagube mai mari exista si protectia consumatorului. Sotia a reusit sa primeasca banii inapoi pe un mobil care a fost de vreo 3 ori in garantie si continua sa aibe aceeasi problema. La inceput nu au vrut sa execute clauza de garantie, dar dupa ce i-a somat protectia consumatorului s-au executat foarte rapid. Probabil au luat si amenda.


Republicarea articolelor este permisa cu citarea autorului

Comentarii

  1. adriana panican5/3/10 09:59

    acelasi lucru l-am auzit recent si despre "DOMO"

    RăspundețiȘtergere
  2. madalina voicu15/3/10 19:44

    Nu-ti face "griji", nu fac asa doar la produse ieftine, tata a avut probleme la cumpararea unui aspirator - ii dadeau alta cutie decat a produsului, nu accesoriile corecte, texte gen "daca vreti bine, daca nu - nu".
    Cred ca problema este aceeasi ca la functionarii publici - nefiind platiti DIRECT de noi, nu-si dau seama sau nu vor sa creada ca de fapt de la noi isi iau banii, nu din Cer, oricat s-ar ruga...

    RăspundețiȘtergere
  3. Altex acum are o problema si mai mare, executare silita, etc. Pe angajati ii demotiveaza, deci li se rupe de clienti, ca oricum nu stiu daca vor mai avea job (tot in genul functionarilor de care spuneai) iar Altex oricum e in ceva galben pana la gat si inca 10 clienti speriati de tine nu mai conteaza ...

    RăspundețiȘtergere
  4. de ce nu-i reclami la anpc ? ei se pricep, poate au facut ceva ilegal. Vreau sa spun, chiar daca pe bon scrie ca nu dau garantie, legea poate spune altceva. daca nu, oricum nu te costa nimic. eu am mai apelat la anpc si sunt multumit, as apela la ei cu incredere, chiar si pentru 15 lei, ideea e ca vanzatorul sa fie invatat minte si sa nu se mai tepuiesca si altcineva. chiar si la posta am facut reclamatii si chiar am avut un impact, s-a schimbat ceva.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sugerez si eu tot ANPC-ul. Articolul asta i-ar durea poate daca am fi in America. Dar in Romania rusinea nu prea exista. Si atunci doar aplicarea severa a legii are sanse sa indrepte lucrurile. Sigur, se mizeaza pe lipsa noastra de timp (doar lucram 10-12 ore pe zi) si pe lehamitea noastra.

    RăspundețiȘtergere
  6. In cazul asta a fost o suma mica, nu merita efortul meu. Daca va fi vreodata o suma mai mare bineinteles ca ii reclam la protectia consumatorului.

    RăspundețiȘtergere
  7. Madalina Voicu31/3/10 22:49

    Nu mi se pare ca e vorba de suma, ci de principiu...
    Poate tocmai pt ca e un produs care valoreaza putin, gestul lor e si mai deplasat (non-valoarea lui creste, daca pot spune asa...)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am cumparat de la altex (cel de la etajul 1 al magazinului real vitan) un aparat de ras (bierberit) marfa Rohnson daca nu ma insel. Am platit produsul (340 Ron) iar cand am ajuns acasa am constatat ca bierberitul cu acel aparat e destul de dureros, mai mult smulgea parul de pe fata decat i-l taia. M-am dus repede inapoi la magazin ( la vreo 2 - 3 ore dupa ce l-am cumparat). Le-am explicat problema, le-am explicat ca daca vroiam sa imi smulg parul de pe fata cel mai probabil imi luam un depilator. Au refuzat sa imi dea banii inapoi pe motiv ca l-am folosit (a fost folosit maxim un minut) si ca trebuie dus la un service ca cei de acolo sa constate ca intr-adevar nu poate fi folosit). Dupa ce m-am certat cu aia de la casierie m-am decis sa le las cadou aparatul de ras, l-am lasat pur si simplu pe masa si am plecat. Asa ca nu cumparati de la altex, au si produse prost calitatil si nici nu restituie banii inapoi.

    RăspundețiȘtergere
  9. 340RON ? Pentru suma asta chiar merita efortul sa ii reclami la protectia consumatorului !

    RăspundețiȘtergere
  10. Hadeti sa protestam imptrova Altex. Trebuie sa facem ceva!!
    http://www.facebook.com/pages/Anti-Altex-Romania/282868985089210

    RăspundețiȘtergere
  11. si eu la altex cu o pereche de casti :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Astăzi am intrat în magazinul Altex de lângă Cora nou deschisă pe șos. Alexandriei. Am avut plăcerea să discut cu un angajat serviabil (dar nu agresiv), care cunoștea produsele și ne-a oferit sfaturi pertinente cu zâmbetul pe buze. Am rămas plăcut impresionat, i-am spus și lui asta. Dacă vrea cineva să-i dea un premiu a fost în jurul orei 21:00 pe 2013-02-01 la raionul electrocasnice, un tip cu favoriți foaarte lungi.

    În acești 3 ani nu am cumpărat de la Altex decât lucruri minore atunci când mă grăbeam și nu aveam alternativă. Cred că e timpul să le resetez contorul, se pare că au început să înțeleagă că nu pot să rămână în piață cu o atitudine ostilă cumpărătorului. Cred că și pentru angajați este mai plăcut să aibă o relație armonioasă cu clienții.

    RăspundețiȘtergere
  13. Pentru ca am vazut toate mesajele voastre legate de Altex, m-am hotarat sa va scriu si eu ce am patit cu ei.
    In 2010 am cumparat mai multe produse de la ei, pentru 4 dintre ele mi-au dat garantie (fie 2 ani; fie 1 an), pentru ultimul produs (un mixer vertical in valoare de aproximativ 100 ron marca Philips) mi s-a spus ca am garantie pe viata. Avand aceasta garantie nu trebuie decat sa vin cu factura (in cazul in care se strica), si imi vor repara sau schimba produsul.
    In 2013 am avut ghinionul de a mi se strica acest mixer. M-am dus frumusel la Altex din Carrefour Colentina si mi s-a spus ca niciodata ei nu au avut garantie pe viata la niciun produs, insa pe langa faptul ca managerul de magazin imi vorbea stand pe scaun si cu ochii in PC, mi-a spus ca este cuvantul meu impotriva cuvantului lui. L-am rugat sa verifice ofertele si promotiile din trecut (respectiv cele din anul 2010), insa nu a vrut sa faca acest lucru, motivand faptul ca nu au o evidenta asupra ofertelor si promotiilor (nici macar cele mai recente). Asadar, nu luati de bun ce vi se spune in magazin, verificati si cereti certificate de garantie (chiar daca vi se spune ca factura reprezinta o garantie pentru un anumit bun). Din pacate eu am luat de bun ce mi s-a spus in magazin, ulterior mi-am dat seama ce teapa am luat.

    RăspundețiȘtergere
  14. catalin spunea...

    Am cumparat de la altex (cel de la etajul 1 al magazinului real vitan) un aparat de ras (bierberit) marfa Rohnson daca nu ma insel. Am platit produsul (340 Ron) iar cand am ajuns acasa am constatat ca bierberitul cu acel aparat e destul de dureros, mai mult smulgea parul de pe fata decat i-l taia. M-am dus repede inapoi la magazin ( la vreo 2 - 3 ore dupa ce l-am cumparat). Le-am explicat problema, le-am explicat ca daca vroiam sa imi smulg parul de pe fata cel mai probabil imi luam un depilator. Au refuzat sa imi dea banii inapoi pe motiv ca l-am folosit (a fost folosit maxim un minut) si ca trebuie dus la un service ca cei de acolo sa constate ca intr-adevar nu poate fi folosit). Dupa ce m-am certat cu aia de la casierie m-am decis sa le las cadou aparatul de ras, l-am lasat pur si simplu pe masa si am plecat. Asa ca nu cumparati de la altex, au si produse prost calitatil si nici nu restituie banii inapoi.

    06.01.2011, 20:37
    In anul 2011,la etajul 1 din Real Vitan nu era Altex,ci Domo !!

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim spunea...

    Pentru ca am vazut toate mesajele voastre legate de Altex, m-am hotarat sa va scriu si eu ce am patit cu ei.
    In 2010 am cumparat mai multe produse de la ei, pentru 4 dintre ele mi-au dat garantie (fie 2 ani; fie 1 an), pentru ultimul produs (un mixer vertical in valoare de aproximativ 100 ron marca Philips) mi s-a spus ca am garantie pe viata. Avand aceasta garantie nu trebuie decat sa vin cu factura (in cazul in care se strica), si imi vor repara sau schimba produsul.
    In 2013 am avut ghinionul de a mi se strica acest mixer. M-am dus frumusel la Altex din Carrefour Colentina si mi s-a spus ca niciodata ei nu au avut garantie pe viata la niciun produs, insa pe langa faptul ca managerul de magazin imi vorbea stand pe scaun si cu ochii in PC, mi-a spus ca este cuvantul meu impotriva cuvantului lui. L-am rugat sa verifice ofertele si promotiile din trecut (respectiv cele din anul 2010), insa nu a vrut sa faca acest lucru, motivand faptul ca nu au o evidenta asupra ofertelor si promotiilor (nici macar cele mai recente). Asadar, nu luati de bun ce vi se spune in magazin, verificati si cereti certificate de garantie (chiar daca vi se spune ca factura reprezinta o garantie pentru un anumit bun). Din pacate eu am luat de bun ce mi s-a spus in magazin, ulterior mi-am dat seama ce teapa am luat.

    21.05.2013, 15:36

    ..... cum dovedesti ca ai garantie pe viata????

    RăspundețiȘtergere
  16. in data de 11.06.2013 pe la 6,30, deci dimineata, am deschis din intamplare situl altex.ro.surprizaaaaaaa......toate produsele erau cu -100 lei, deci cele de 100 sau mai putin, fix 0 lei, drept ptr care am facut nu mai putin de vreo 6 comenzi, din care vreo 3 le-am platit online cu un card.am luat si cu 0 lei dar si multe reduse la 10 lei sau mai mult.comenzi confirmate cu email trimis, din care 2,confirmate integral la cateva minute dupa comanda.in timpul zilei pe la spre pranz au anulat una si spre orele 16-17 inca 3, celelalte 2 ramanand cu statusul"confirmat integral".bineinteles ca dupa prima comanda anulata am trimis o reclamatie, dar cine sa raspunda, probabil erau in sedinta si nu stiau ca sa-mi spuna.abia dupa vreo 12 ore de la comenzi adica pe la ora 19 si ceva a catadicsit un personaj sa ma sune si sa-mi spuna ca de fapt a fost o problema tehnica cu situl ,comenzile mele s-au anulat unilateral, ca nu pot vinde produse la preturi derizorii si in final daca ma multumesc cu un voucher de 100 de ron.cum?! bineinteles ca am spus ca nu sunt de acord si doresc onorarea comenzilor facute si in parte platite.daca doresc voucherul sa-i contactez sa-l genereze si gata discutia.mai mult ca o mare nesimtire din partea lor primesc in cateva minute un email prin care mi se comunica ca sesizarea mea e considerata solutionata fiind contactat telefonic si a fost inregistrata. mai mult decat neseriosi.atat timp cat ei au facut o oferta si eu am acceptat consider ca tranzactia a fost incheiata dar se pare ca nu e asa..o firma ca altex nu e in stare sa-si asume greselile, macar sa discute la modul serios si poate juridic pe ce inseamna situatia respectiva..nu, sunat, alo s-a produs o eroare si v-am anulat comenzile, asa tam nesam , de ce, sunt eu vinovat ca am gasit produsele lor la preturi de 0 si f mici? e ca si cum ai intra in magazin cumperi ceva la pretul de la raft si cand iesi din magazin, hei , hei, da-ne produsele inapoi , ia-ti banii ca s-a produs o defectiune sau nu mai stiu ce.indiferent de marimea magazinului, a firmei tot nesimtire , sa nu-si asume greselile sa nu fi e in stare sa poarte o discutie serioasa cu un client care pana la urma nu are decat "vina" ca s-a aflat in momentul potrivit la locul potrivit.cred ca nu prea au fost multi ca mine ca nu am mai gasit discutii pe tema asta.oricum preturile de pe site erau +100 cand am ajuns la servici deci pe la 8, deci" promotia "nu a durat f mult, dar m-as mira sa nu mai fi fost si altii ca mine.considerand ca juridic dreptatea e de partea mea o sa mai fac ceva demersuri.in consecinta mi s-a luat de altex, de relatiile lor cu clientii,de fapt de lipsa lor, nu credeam ca o firma de intinderea lor stau in cateva milioane si fug de raspundere( nu stau eu pana la urma) atunci cand fac o greseala..

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut,

    am citit comentarile voastre si sunteti penibili baieti.
    - Mihai ,tu faci comparatie intre o taverna la turci si un magazin;puteai sa compari la fel de bine piata Rahova si Altex.(pentru tine tot acelasi lucru este )
    - Caltalin ,daca tu dai 340 lei pe un produs Rohnson atunci iti meriti soarta,in loc sa te plangi pe Blog,mai bine ai folosi internetul pentru a studia produsele pe care le cumperi.
    - auzi;garantie pe viata,cum sa spui ca ai garantie pe viata !? (pe viata cui? a ta sau a aparatului ? nu te-ai gandit sa intrebi si tu ? sau tu nu prea gandesti...VA MERITATI SOARTA.BINE VA FAC VANZATORII.

    RăspundețiȘtergere
  18. Bună ziua domnule P.R. Altex ;)

    Mai bine o lăsați așa, am văzut că de atunci s-au îmbunătățit serviciile în magazine.

    Și da, atunci când servirea de la tavernă este superioară celei de la Altex, comparația are sens.

    RăspundețiȘtergere
  19. Au dreptate altex e de cacat...scuzatimi expresia..si eu am cumparat acum o luna un leptop pe care am dat 1800 lei pt care imi trebuie windows 8 nu scria nicaeri cai trebuie acest windows si nici nu miau spus..acum am fost la ei sa cumpar windowsul di miau zis ca nul pot cumpsra decat inpreuna cu un leptop si dupa ce leam explicat ce sa intamplat si leam spus ca am luat leptopul recent de la ei si daca este nevoie le aduc actele ca sa le dovedesc ca leptopul e cumparat de la ei au spus ca le pare rau dar numi poste vinde whindowsul deoare ce a trecut ceva timp de cand lam cumparat si sal caut in alta parte unde il gasesc sal cumpar la liber.... idea este ca nul gasesc nicaeri asa ca pot sa ma c... in el de leptop ca fara whindows 8 nui bun de nimic si am dat si o gramada de bani pe el :(

    RăspundețiȘtergere
  20. Subscriu si eu aici: NU CUMPARATI DE LA ALTEX.

    Am cumparat online un televizor de la ei, un Panasonic cu diagonala de 99cm. Dupa ce a ajuns si l-am despachetat, mi-am dat seama ca e totusi prea mare pentru dormitor asa ca, am sunat si am intrebat politicos daca il pot schimba cu acelasi model insa varianta de 80cm. Au zis ca da, l-am trimis prin curier, ambalat exact cum a mi-a fost trimis. La o zi dupa ce l-am trimis, am fost sunat si mi s-a spus ca televizorul prezinta "urme de matuire" pe rama si ca nu poate fi primit pentru retur. Le-am raspuns ca asa ceva e imposibil pentru ca nu am facut absolut nimic care sa cauzeze matuirea ramei - nu l-am sters cu nicio substanta coroziva, l-am dezambalat si ambalat, infoliat in cutia si accesoriile originale. Am sunat la OPC care m-au sfatuit sa depun plangere si sa refuz preluarea coletului. Asa am facut si acum astept rezolvarea sesizarii. Sfatul meu: nu luati nimic de buna credinta - faceti poze la produs, copii dupa factura, copii dupa certificat de garantie etc. daca aveti de gand sa trimiteti un produs inapoi. Singura explicatie pe care o gasesc: tv-ul a fost trimis "matuit" si nu mi-am dat seama, neavand cum sa-l compar cu un tv cu rama "nematuita" ori vor sa-mi plaseze un tv deja folosit / reconditionat / care a fost expus la raft. Ulterior, am citit pe site-ul lor, la "Termeni si Conditii" ca produsele nu se accepta pentru retur daca acestea prezinta urme de matuire. Ceva se intampla acolo, iar rezultatul este - bataie de joc fata de clienti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-au trimis un televizor care a fost agatat pe perete in vreun magazin de-al lor. Asa am patit si eu tot cu Panasonic. Pe spate se vedeau urmele de la suportul pe care a fost agatat. Mai apareau si alte dungi, probabil i-au schimbat locul.

      Ștergere
  21. Am observat că mulți vând televizoare expuse ca fiind noi, vezi postul despre Domo.

    RăspundețiȘtergere
  22. Deci. Am fost la altex. Ieri 26.12.2013 in dorinta de a cumpara 2 produse aparent asemanatoare. Produsul Giumbix 1 si Giumbix 2 ca sa fie mai usor de inteles despre ce e vorba. Cucoana de la casa imi scaneaza pe Giumbix 1 de 2 ori zicand ca sunt identice. Eu: NU SUNT! uite si pretul e diferit. Anuleaza bonul si il reface cum? Scaneaza pe Giumbix 1 si pe urma dupa numele produsului Giumbix 2 il cauta in lista la mai multe intrari cu preturi diferite si il pune pe cel cu cel mai scump produs. Am spus ca nu e corect! La care ea: dar ma lasati sa caut? Am zis: cautati, eu nu mai vreau produsele. asa ca le-am lasat la casa si am plecat! Cea mai murdara firma e Altex! Nu e prima data cand patesc lucruri similare la ei

    RăspundețiȘtergere
  23. In 24.12.13 am comandat la Altex un pachet promo alcatuit din smartphone + card memorie 8G ( am si confirmarea pe mail) insa am primit ,in data de 28.12.13, doar smartphone. Am incercat de 5-6 ori sa-i contactez la nr afisat pentru relatii cu clientii dar in zadar. NESIMTIRE.
    NU CUMPARATI DE LA ALTEX ! Platiti ceva si primiti altceva.

    RăspundețiȘtergere
  24. salut . nu faceti '' de lucru '' cu cei de la Altex , cautati pe alte site uri seriose gen emag , pc garage si altele . aveti sanse EXTREM de mari sa fiti DEJAMAGITI
    . alex patitul

    RăspundețiȘtergere
  25. Nu cumparati de la Altex! Sunt patita de doua ori cu produse cumparate de la ei, prima oara cu o perie de par rowenta si recent cu un storcator de fructe si legume gorenje! E foarte mult de povestit. Sa aveti grija sa nu cumparati online, ca isi bat joc de voi, au o politica de rahat vis a vis de clienti! Nimeni nu te poate indruma ce poti face cu un produs care s- a stricat dupa 3 zile de folosinta! Dca aveti probleme de genul asta faceti reclamatie la OPC, ca prea isi bat joc de noi clientii. Sunt total DEZAMAGITA de aceasta firma! Daca cumva dai un comentariu negativ ai unui produs pe site-ul lor nu il valideaza administratorul de retea! Sunt o firma de rahat cu niste angajati incompetenti, in special cei de la relatii clienti!

    RăspundețiȘtergere
  26. ANPC-ul nu va rezolva problemele. "Oamenii de afaceri" din spatele ALTEX sunt politicieni corupti iar ANPC-ul sunt bugetari. Tremura toti de frica. ANPC-ul se ocupa de micii comercianti care uita sa plateasca taxa de protectie.

    RăspundețiȘtergere
  27. Topala Mihail25/5/17 18:57

    Buna! Am procurat recent un laptop de la Altex s-a defectat in prima luna, a fost trimis in service si mi s-a spus ca a fost inlocuita placa de baza, laptopul s-a defectat dupa 2 zile, nu functiona placa video, iarasi a fost transmis in service , il primesc inapoi fix cu acelasi defect macar nici nu s-au uitat la el, acum incerc sa rezolv cu ANPC

    RăspundețiȘtergere
  28. Credeam că s-au mai îndreptat, eu îi iertasem...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comentarii?